Taken Kapitel 10.

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.


I förra kapitlet:
Vi sitter ganska länge och kollar på gamla bilder. Min mobil ringer och jag svarar.
 - Hej. Det är Anna.
 - AHHH. GISSA VAD!

___________________________________________________________________________________________________


  - HAN KOMMER HIT!
 - Tess? Vänta nu. Vem?
 - Ja. Såklart är det jag. Förlåt att jag skrek. Men jag fick ett sms. Lukas sitter på ett pan hit just nu. Han tänkte överaska Elin. Vi måste komma på nåt smart sätt att lura henne på. Hon kommer bli så överaskad.
 - Okej. Ta hit Josefin. Här ska planer smidas.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 
 
Liams perspektiv:
 - KILLAR. KOM NU. NI KOMMER FÖRSENT TILL FOTOGRAFERINGEN. Ropar Paul från hallen.
 - Kul. Tre timmars paus från jobb. Säger Harry.
 
Vi sminkas, stylas och tar bilder som grupp medans tjejerna gör samma sak en bit bort.
 - Okej. Spring och byt om så tar vi kort på er med tjejerna sen. Säger fotografen vänligt.
 - Sisten dit är sämst. Ropar Louis och börjar springa.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 
 
Elins perspektiv:
Jag har precis bytt om och går arm med arm med tjejerna med Tess på min vänstra sida och Josefin på min högra. Vi går förbi en snöhög då något helt plötsligt flyger upp ur den. Jag skriker allt jag kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0