Taken Kapitel 14.

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.


I förra kapitlet:
 - Det här är våra kompisar Julia och Rayana.
 - Redo för att ha brinnade ljus i håret. Frågar Julia Anna glatt.
 - Ska dom sätta eld på ditt hår? Utbrister Louis chockat.
___________________________________________________________________

- Haha. Självklart ska dom inte sätta eld på mitt hår. Jag ska vara lucia. Förklarar Anna glatt.
 - Vi ses om ett tag då. Säger Kevin och kramar om Anna innan han, Mattias och Lukas tar sina väskor och går.
 - Vart ska dom? Frågar Niall.
 - Hem såklart. En kompis hämtar upp dom. Svarar Cassi.
 - Alltså. Vi börjar om tre timmar och vi måste hinna få hem er alla, byta om innan dess och värma upp. Så rappa på. Säger Rayana glatt.
 - Oki doki chefen. Säger Tess glatt och tar sin väska i ena handen och armkrok med Rayana i den andra.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Nialls perspektiv:
Vi delar upp oss på två bilar. Jag, Louis, Zayn, Anna, Josefin och Cassi åker i Julias. Nån låt går på radion och tjejerna börjar genast sjunga med. Jag tittar ut genom fönstret och får syn på något stort.
 - Är det där en älg? Frågar jag förhoppningsfullt.
 - Japp. Svarar Josefin efter en stund.
 - Vår första älg. Säger Louis glatt.
 
 -  Spring in. Snabba ryk nu! Skrattar Julia fram medans Josefin springer in i ett hus, Anna i det mittemot och Cassi i det bredvid. En bit bort ser vi Elin och Tess springa in i varsit hus.
 - Är alla hus här röda med lite vitt eller? Frågar Zayn.
 - Nä. Men det är ganska vanligt. Speciellt så här en bit untanför stan.Svarar Julia vänligt.
 - Jag vann. Ropar Josefin stolt samtidigt som hon springer mot bilen. Kort därefter kommer.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Harrys perspektiv:
Vi sitter i en kyrka och väntar. Det är proppfullt och mysigt. Helt plötlsigt blir allt tyst och man hör hur det någonstans längst bak i kyrkan börjar sjungas på svenska. Efter ett tag ser man Anna gå i en vit klänning med ett rött band runt midjan, långa brinnande ljus på huvudet och handflatorna mot varann. Bakom henne kommer flera tjejer, korta längst fram och längsta längst bak, dom går två och två. Alla dom har på sig likadana vita klänningar som Anna men har glitter runt midjan och i håret istället och i sin ena hand håller dom ett långt, brinnande ljus. Bakom dom kommer några killar med likadana klänningar och en stut med stjärnor på och en stjärna på en pinne i ena handen. Och sist går några tomtar. Det är från typ sju år till tjugo. Det är verkligen vackert. Dom sjunger lite och håller några korta tal. Jag fattar inget av vad dom säger eftersom dom pratar på svenska. Men något rörande måste det vara för en gammal dam bredvid mig gråter hysteriskt.
 
Efter typ en timme går dom sjungande ut igen och efter tio minuter lyckas vi äntligen hitta dem. De står ute i snön fortfarnade med tända ljus och blir fotograferade.
 - Hej tjejer. Får man ta ett kort. Frågar jag glatt.
 - Självklart. Svarar Tess glatt.
Jag tar ett kort på dom och lägger ut den med texten:  Är i Sverige just nu. Har just sett Loving va med i ett luciatåg. Var sjukt vackert.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Cassis perspektiv:
 - Hem till mig som vanligt? Frågar Anna samtidigt som vi går med hennes föräldrar.
 - Japp. Vi smsar tjejerna så kan dom komma över. Svarar jag.
 - Och killarna. Tillägger jag.
 - Okej.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Zayns perspektiv:
Vi lämnar våra väskor på hotellet och tar sen en taxi till Annas hus. Vi ringer på dörren och möts av en skrattande Anna som har på sig en stickad klänning och håret uppsatt i en fläta. Vi attakeras också av en glad, svart hund.
 - Kenzo. Förlåt. Han vill bara hälsa. Jag lovar att han är världens snällaste. Ingen är väl allergisk eller rädd? Frågar Anna vänligt samtidigt som hon pussar honom på huvudet.
 - Näpp. Svarar vi alla.
 - Ja. Välkomna in. Tjejerna är i köket. Det är liksom tradition att vi varje år är med i luciatåget, sen bakar vi här, äter och efter det går vi ut och är ute i mörkret i flera timmar.
 
Lukten är underbar inne i huset.
 - Vad bakar ni? Frågar Niall glatt.
 - Kanelbullar, pepparkakor och lussekatter. Säger Anna samtidigt som hon visar oss till köket.
 - Ah. Vad har ni gjort med mitt kök?! Utbrister Anna.

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jättebra

2011-12-13 @ 18:50:43
URL: http://oneednoveller.blogg.se/
Postat av: Lisa

braa! :D



läs gärna min ! :D

2011-12-13 @ 20:28:02
URL: http://beautifulsoul.blogg.se/
Postat av: Julia

Gud, vad jag hade missat många kapitle! :-o. Super bra! <3

2011-12-14 @ 23:56:03
URL: http://onenewstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0