Taken Kapitel 15.

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.

I förra kapitlet:
Lukten är underbar inne i huset.
 - Vad bakar ni? Frågar Niall glatt.
 - Kanelbullar, pepparkakor och lussekatter. Säger Anna samtidigt som hon visar oss till köket.
 - Ah. Vad har ni gjort med mitt kök?! Utbrister Anna.

___________________________________________________________________


På golvet sitter Cassi och Tess skrattande och det ligger mjöl utspritt över hela köksbordet.
 - Hur kan detta hända varje år? Frågar Anna skrattande.
 - Jag vet inte. Det är ju du och Elin som är våra kockar slash bagare. Vi andra är inte lika bra. Lyckas Cassi få fram mellan skrattattakerna.
 -  Har du smakat dina hemmagjorda köttbullar. Dom är ju så sjukt goda att det inte är sant. Vad sitter du och säger kvinna? Skrattar Elin fram till Cassi.
 - Okej brudar. Skärpning. Jag vill ha fika. Säger Niall och efter det börjas det jobba. Cassi står bredvid mig och visar hur man rullar ihop kanelbullarna. Det spelas svensk julmusik i bakgrunden och tjejerna skrattar åt och sjunger med.
 
Efter typ två timmar är pepparkakorna och lussekatterna färdiga och vi väntar på att kanelbullarna ska bli klara i ugnen.
 - Så. Vad ska vi göra sen? Frågar jag.
 - Fika lite och sen gå ut på en promenad. Svarar Cassi glatt och ger mig ett leende som får mig att smälta som en isglass i solen. Varför måste hon ha pojkvän?
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Nialls perspektiv:
 - Varför har jag inte ätit detta innan? Frågar jag samtidigt som jag tar ett bett på en kanelbulle. Så gott!
 - Det kan väl inte vi svara på. Svarar Tess glatt och kastar en bit lussebulle på Elin.
 
När vi fikat klart sätter vi på oss ytterkläder. Tjejerna som var smartare än oss sätter på sig skoterkängor, täckbyxor, dunjackor, läderväntar och stickade mössor
 - Redo att gå? Frågar Elin samtidigt som hon öppnar dörren.
 - Till skolan? Säger Cassi frågande samtidigt som hon börjar gå.
Medans vi går berättar tjejerna lite om stan, hälsar på dom få människor som går förbi.
 - CASSI? Ropar helt plötsligt en röst och vi ser alla hur hon stelnar till.
 
OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.


Kommentarer
Postat av: Julia

Hur lyckas du alltid sluta så spännande?! Så sjukt otroligt bra! <3

2011-12-15 @ 20:26:22
URL: http://onenewstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0