Taken Kapitel 16.

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.

I förra kapitlet:
 - Redo att gå? Frågar Elin samtidigt som hon öppnar dörren.
 - Till skolan? Säger Cassi frågande samtidigt som hon börjar gå.
Medans vi går berättar tjejerna lite om stan, hälsar på dom få människor som går förbi.
 - CASSI? Ropar helt plötsligt en röst och vi ser alla hur hon stelnar till.
 
___________________________________________________________________


Cassis perspektiv:
Nej nej nej! Inte han!
 - Cassi. Det var inte igår. Säger han samtidigt som jag sakta vänder mig om och känner hur Anna greppar tag i min högrs hand.
 - Hej Oskar. Svarar jag och ler ett fejkat leende,
 - Du kommer ihåg Beckis va?
 - Det är klart. Kul att träffa dig igen.
 - Desamma. Säger Beckis bitchigt och lutar sig mot Oskar.
 - Vi skulle gärna stanna och prata. Men Cassis kille från england är här och vi tänkte visa runt dom. Vi flyger tillbaks till england imorrn. Det är liksom lite jobbigt med alla deras fans, så vi flyger väldigt tidigt så att inte så många ska va vakna. Säger Anna vänligt men ändå bitchigt och ler fejkat.
 - Ja. Typ alla tjejer i storbrittanien vill bli ihop med Zayn, så dom försöker hålla det lite hemligt. Berättar  Josefin.
 - Men dom är ett sånt perfekt par. Jag har nog aldrig sett Cassi så lycklig med en pojkvän som med Zayn. Säger Tess.
 - Ja. Värsta drömparet. Instämmer Elin.
 - Men det var jätte kul att träffa er igen. Hejdå. Säger jag samtidgt som jag flyttar mig närmare Zayn.
 - Jaha. Hejdå. Svarar Oskar förbannat och tittar svartsjukt på Zayn innan han lägger armen om Beckis och går sin väg.
 
När vi kommit ur hör och synhåll brister vi ut i skratt.
 - Ni är bäst. Jag älskar er! Säger jag mellan skratten.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Liams perspektiv:
 - Jag fattade bara Zayn och Cassi av vad ni nyss sa. Säger Harry förvirrat.
 - Samma här. Vilka var det där? Frågar Louis och tjejerna slutar skratta och tittar allvarligt på varann.
 - Det där var min ex pojkvän Oskar och hans flickvän Beckis. Han dumpade mig för henne för ungefär ett år sen. Berättar Cassi sorgset.
 - Så det var därför ni sa att Cassi och Zayn är ihop. Frågar jag vänligt samtidgt som alla kollar chockat på mig.
 - Vad. Jag har försökt lära mig lite svenska. Och kan man ordet pojkvän och hör två personers namn är det ju inte svårt att gissa vad dom säger. Förklarar jag.
 - Vänta. Sa ni att vi är ihop? Frågar Zayn förrvirat och tittar på Cassi.
 - Ja. Förlåt. Det var inte meningen. Börjar Cassi säga skamset innan Zayn avbryter henne.
 - Det är lugnt. Men blir inte Mattias arg?
 - Va? Varför skulle han? Frågar hon förvirrat.
 - För ni är väl ihop? Frågar Harry serisöst.
Tjejerna börjar än en gång gapskratta.
 - Nej. Defenitivt inte. Han är ihop med Rayana
 - Jaså. Jaha. Säger Zayn oberört, men jag ser att han blir sjukt glad.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Zayns perspektiv:
JAAAA! Dom är inte ihop. Hon är singel. Jag vill bara hoppa omkring och skrika av glädje. Det är ju underbart!

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.


Kommentarer
Postat av: Rayana

as bra:)

2011-12-16 @ 17:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0