Taken Kapitel 18.

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.

I förra kapitlet:
Elins perspektiv:
Dagen bara flög förbi och nu står vi återigen på flygplatsen på väg mot Arlanda och sen London. Ingen av oss vill egentligen fara. Det känns som när man flyttar och måste slänga eller ge bort en massa saker för att få plats med nya, fast utan det bra som finns i det. Vi lämnar ju större delen av vårt liv här. Ett liv jag älskar. Visst, alla gillar kanske inte att vara en rätt normal Svensson. Men jag älskar verkligen att va det. Det gör vi alla.Från det att vi gick på dagis har vi pratat om att bo i en villa i ett lugnt, barnfamiljskvarter med någon man älskar och sina barn. Skjutsa på  träningar, hjälpa till med läxan, laga middag o.s.v. Det var vårt mål. Självklart fanns drömmen om att sjunga där. För annars skulle vi ju inte göra detta. Men vi trodde aldrig att det skulle hända och accepterade det.

___________________________________________________________________

Josefins perspektiv:
 - Planet är försenat på grund av oväder. Säger Anna trött.
 - Toppen. När ska det gå då? Frågar jag och tittar upp från mobilen.
 - Det vet dom inte än. Vi kommer få information så snart det går att flyga igen.
 - Ska vi gå och köpa lite godis och läsk och sätta oss och kolla på nån tv-serie på datorn?
 - Ja. Men vi går och äter något först. Tror jag såg en pizzeria en bit bort. Svarar Tess och ställer sig upp.
 
Vi går förbi killarna som ligger och sover på några bänkar.
 - Ska vi va lite elaka? Frågar Tess finurligt och glatt retsamt samtidigt som hon drar upp en neccesär ur sin väska.
 - Ja. Vi gör det!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Harrys perspektiv:
Jag vaknar upp på golvet och sträcker trött på mig. Jag tittar mot Louis och börjar småskratta. Alla killarna har likadant. Vänta. Då måste jag också ha det tänker jag och drar snabbt upp mobilen  och speglar mig i den.
 - Nej! Säger jag argt.
 - Vad är det. Frågar Louis trött samtidigt som alla vaknar upp.
 - Vad har hänt med ditt ansikte? Frågar Niall.
 - Våra ansikten. Rättar jag honom.
 
När vi lyckats tvätta bort nästan allt kollar jag på min mobil igen och ser att jag glömt att logga ut. Jag klickar på dom senaste händelserna och ser en bild på oss där vi ligger och sover med allt smink på. Jag läser snabbt texten som hör till: Hämnden är ljuv. Så går det när man äter upp allt vårt fika som vi bakat!
 
 - Där är dom. Ta dom! Ropar Louis och börjar springa efter tjejerna.
Efter att ha sprungit runt nästan hela flygplatsen får jag äntligen ett grepp om Tess midja och säger stolt:
 - Där fick jag dig!
 - Nu är det krig. Säger Louis skämtsamt och tittar mot tjejerna som stannat och står och skrattar.
 - Vi är med på det. Svarar Tess och ler ett skämsamt elakt leende.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Tess perspektiv:
Vi har precis kommit tillbaka till vår bänk och är aningen anfådda. Jag sitter och läser en skvallertidning då jag får syn på en artikel som fångar mitt intresse.
 - Cassi. Du måste se det här! Säger jag och tittar chockat på rubriken.

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra! Mera! :)

2011-12-18 @ 10:37:04
Postat av: Anonym

as bra meeer!!

2011-12-18 @ 12:12:55
Postat av: Julia

Oh my gosh! Det bara måste bli Tess och Harry! <3

sjukt bra där! Keep ut the good work!

2011-12-18 @ 15:33:03
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: Anonym

mer! gör så zayn o cassi blir ihop!!! så sööttaa

2011-12-18 @ 18:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0