Taken Kapitel 24. - JULSPECIAL!

Nu kommer vinnaren äntligen in. Ganska långt in i kapitlet kommer Lollo in!   Ha en bra dag.

GOD JUL! <3


OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.

I förra kapitlet:
 - The guys said that they wanna show me something. And then they. Börjar han berätta innan hans mobil piper.
 - Here. Read this. Säger han och ger mig sin mobil.
 - Vi kommer inte släppa ut er innan imorgon. Det finns mat och vatten i en väska under din säng. Ha ha! :P. Skrev Josefin.
 - They don´t gonna let us out she wrote. Try the door. Säger jag.
 - It´s locked. Svarar Harry efter att ha försökt få upp den ett tag.
 - Great. Now what?
___________________________________________________________________

Zayns perspektiv:
Jag och Cassi har suttit inlåsta på ett hotel rum i snart en timme och bara pratat.
 - Så. Har du någon idé om vad vi kan göra nu? Frågar jag och hon ler mot mig.
 - Nja. Vi kan ju teckna. Svarar hon samtidigt som hon tar upp två anteckningsblock och några pennor.
 - Gillar du att teckna? Frågar jag faschinerat.
 - Ja. Jag älskar det.
 - Lägg av. Jag med.
 - Undra vad vi mer har gemensamt.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Elins perspektiv:
Jag och Anna sitter och bevakar två datorer. Vi har lagt in två webbkameror i varje rum så att vi kan hålla koll så att inget går fel.
 När vi suttit där i fyra timmar kommer resten av gänget till oss.
 - I think something is happening. Ropar Anna och alla rusar mot datorskärmen på Cassi och Zayns rum.
Vi ser hur Zayn lutar sig framåt och hur deras läppar möts.
 - JAAAA! Ropar alla lyckligt
 
Några timmar senare ser vi samma sak hända hos Tess och Harry.
 - We rock. Säger Louis stolt.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Harrys perspektiv:
Jag gör det. Jag kysser Tess. Och jag ångrar inget. Hon besvarar kyssen och jag känner hur en lycka sprider sig genom min kropp. Hon är perfekt!
 - Vill du gå ut med mig någon dag? Frågar jag och hon nickar glatt.
 
Två timmar senare har vi släppts ut och fått veta att dom gjort samma sak mot Zayn och Cassi.
 - Så? Redo för julfirande? Frågar Elin glatt
 - Va? Varför ska vi fira det ikväll? Det är ju imorgon. Och idag fyller ju Louis år. Frågar jag.
 - Vi firar den tjugofjärde i sverige och vi ska fira Louis några dagar efter nyår.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Tess perspektiv:
Killarna far och vi gör oss alla iordning. Vi har alla på oss olika röda klänningar och klack. Vi matchar allt med örhängen, halsband, långa, svarta ögonfransar och rött läppstift. Jag och Cassi har platt hår, Anna och Tess korkskruvar och Elin har vågigt hår.
 - Klara? Frågar Cassi precis då det knackar på dörren.
Jag öppnar och möts av killarna och en tjej.
 - Hi. This is my girlfriend  Lollo. Säger Niall och tittar lyckligt på tjejen.
 - Hej hej! Säger hon glatt.
 - Hej. Så du är också svensk? Frågar jag glatt.
 - Japp. Hundraprocent. Jag bara studerar här ett år.
 - Det är ju kul. Kom in vet ja.
Killarna som ser ut som ett frågetecken, precis som varje gång vi pratar svenska, tittar förvånat på då jag och Lollo går in. Efter en sekund följer dom dock efter.
 
 - Hi. Ropar tjejerna glatt och jag ser hur dom sitter och trängs i ena sängen framför Elins mobil.
 - Oh. Vad kollar ni på. Frågar jag glatt och sätter mig ner bredvid dem och ser på hennes mobil.
 - Bildbomb från sverige. Svarar Elin och vinklar mobilen lite mot mig.
 - Hey. English please. Säger Zayn menande.
 - It´s okey with me if you speak swedish. I´m Lollo by the way. Nialls girlfriend. Berättar Lollo glatt.
 - Hon är svensk. Förklarar jag.
 - Oh. Kul att träffas. Jag heter Anna. Säger Anna glatt och går upp och skakar hand med henne.
 - Och det är jag som är Tess och det här är Elin. Berättar jag och pekar mot Elin.
 - Mitt namn är då Josefin. Och detta är Cassi. Förklarar Josefin och knuffar sedan lätt till Cassi.
 
Vi sätter igång ett gammalt, inspelat Kalle Ankas jul (det är ju ingen julafton utan det) och tränger ihop oss i Anna och Cassis sängar och på golvet. Efter en stund känner jag hur Harry som sitter bredvid mig tar min hand i sin och hur en pirrande känsla ilar genom kroppen.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Liams perspektiv:
När vi sett klart på Kalle Anka och de så sätter vi alla på oss våra jackor och börjar ta oss mot en svensk resturang. Jag ser hur alla par går tillsammans. Harry och Tess. Zayn och Cassi. Niall och Lollo. Samtidigt går Louis och Elin och pratar i sina mobiler medans Anna och Josefin pratar på svenska.
 
Dagen efter:
Jag vaknar upp och börjar sakta sträcka mig mot mobilen som ligger en bit bort. Det första jag ser när jag låser upp den är flera sms. Jag öppnar ett från Anna eftersom det är det senaste och möts av texten:
 - KOM TILL VÅRAT HOTELL NU! Det har hänt en grej och vi behöver prata!! SKYNDA!
Jag hoppar snabbt upp ur sängen och slänger på mig kläder i farten samtidigt som jag rusar ut. Jag knappar in Nialls nummer och han säger stressat att han också är på väg dit men inte vet vad som hänt.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Annas perspektiv:
Andas in. Andas ut. Andas in. Andas ut. Jag försöker lugna ner mig. Men det går inte. VARFÖR VARFÖR VARFÖR? Jag känner hur jag vill börja gråta men det kommer inga tårar. Snälla, låt detta vara en mardröm. Jag sitter och håller hårt i Cassis och Josefins händer. Vi sitter alla i en ring och bara är tysta. Ingen har något att säga. Smärtan är för stor. Vi är alla i chocktillstånd . Varför varför varför?
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Louis perspektiv:
Jag svänger in utanför Zayns lägenhet och han hoppar snabbt in. Jag trycker på gasen och hoppas för allt i världen att det är lite trafik.
 - Vad är det som hänt? Frågar Zayn oroligt.
 - Vi vet inte. Vi fick bara sms om att nåt hänt och att dom behöver prata med oss nu. Svarar Harry samtidigt som jag svänger in utanför Liams lägenhet. Han hinner knappt in i bilen innan jag gasar igen. Vi är snabbt utanför Niall och han och Lollo hoppar in.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Nialls perspektiv:
Vi rusar upp mot Anna och Cassis hotelrum och bankar på dörren. Efter en stund kommer Tess och öppnar. Hennes ögon är röda och hennes mascara har runnit.
 - What happend? Is everybody okey? Frågar Harry oroligt samtidigt som han drar in henne i en kram.
Hon mumlar något på svenska samtidigt som tårarna rinner.
 - She said that he is dead. Förklarar Lollo sorgset och aningen förvirat.
 - Tess. Who is dead?
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Josefins perspektiv:
Jag sitter och håller hårt i Annas hand medans hon klickar på boka på datorskärmen. Nu är flygbiljetterna bokade. Bara att packa och säga hejdå!
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Cassis perspektiv:
När jag ser Zayn komma in i rummet brister allt. Tårarna börjar rinna. Han sätter sig ner bredvid mig på golvet och kramar om mig samtidigt som han viskar att allt kommer bli bra. Jag vill tro honom. Men jag vet. Det kommer det inte. Våra liv är förändrade för alltid!

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.

Kommentarer
Postat av: Anonym

NEJNEJNEJNEJ DÅLIG STÄLLE OCH STANNA!!!!!! AHAHA, vem är död!?!??!+!?!??!?!?!? :O MEEEEEEEEEEEEEER<3

2011-12-24 @ 14:33:23
Postat av: Anonym

M.E.E.R!!!

p.s GoD JuL!!<3

2011-12-24 @ 19:10:04
Postat av: keekar

M.E.E.R!!!

p.s GoD JuL!!<3

2011-12-24 @ 19:11:05
Postat av: Julia

Omg vad bra!! Super spännande!

2011-12-25 @ 11:44:02
URL: http://onenewstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0