Taken Kapitel 26.


OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.


I förra kapitlet:
Annas perspektiv:
Medans planet lyfter ser jag ut över London. Farväl London. Farväl One Direction. Farväl drömmen!

___________________________________________________________________
 
Cassis perspektiv:
Ingen säger det högt och ingen kommer säga det. Men vi vet alla. Drömmen är död!
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Josefins perspektiv:
Planet landar i Stockholm och med tunga steg går vi en halvtimme senare ut ur flygplatsen. Vädret är dåligt och hårda, iskalla vindar med snö virvlar runt.
 - Fån vaggan till graven. Säger Tess till oss andra och jag ler smått mot henne.
Trots allt har vi varann.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Elins perspektiv:
Jag står med Lukas hand i min och väntar på skjuts in till centrala Stockholm. Han böjer sig ner till mitt öra och viskar stöttande:
 - Jag älskar dig Elin.
 - Jag älskar dig med Lukas.
En stor bil kommer och vi sätter oss alla i den. Samtidigt som den startar lutar jag mitt huvud mot Lukas axel och bara blundar. Hoppas allt bara är ett missföstånd.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Nialls perspektiv:
Lollo smsar mig och säger att dom landat i Sverige nu och att tjejerna träffat upp Lukas och Kevin. Hon själv sitter bara och väntar på att flyget hem till skåne ska dra.
 - Är det någon som vet vad som hänt egentligen? Frågar Liam sorgset.
 - Deras manager. Robin heter han va? Han har dött i en olycka i usa. Svarar Harry.
 
Två veckor senare:
Vi sitter och tittar på en talk show då program ledaren vid namn Amanda Skill är på besök i Sverige och intervjuar svenska kändisar. Amanda ropar ut att dom ska välkomna Loving. Jag ser hur både Harry och Zayn blir på hel spänn. Ingen av oss har hört något av tjejerna sen dom stack och Lollo säger att det inte står något speciellt om dom.
 - Hej tjejer. Jag måste verkligen säga att sverige är underbart. Säger Amanda efter att ha kramat om alla tjejerna.
 - Hur som helst. Det går rykten om att ni ska lägga av. Turnén med One Direction blev ju som alla vet inställd. Men är det verkligen sant att ni ska sluta? Fortsätter hon.
 - Ja. Det har varit ett svårt beslut. Men efter Robins död kan vi helt enkelt inte fortsätta. Det gör för ont och vi är inte starka nog utan honom. Vi får hat hela tiden och har hittat en massa hat brev på kontoret. Robin skyddade oss. Han var som en extra pappa och nu känns det som vi står oskyddade. Svarar Anna sorgset.
 - Men alla era fans då?
 - Vi är så ledsna. Dom betyder så mycket för oss. Men vi kan inte. Förklarar Elin.
 - Kommer ni fortsätta vara så här nära varann?
 - Alltid. Vi kommer aldrig klara oss utan varann. Svarar Tess.
 - Hur blir det med one direction? Cassi verkar ju ha kommit väldigt nära Zayn. Kommer ni hålla kontakten med dom?
 - Nej. Svarar Cassi och Tess instämmer.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Harrys perspektiv:
Allt brister. Jag rusar upp ur turné bussen och sätter mig på den kalla marken. Varför? Räker inte detta? Att va så lånt bort från henne? Att inte höra något på två veckor? Måste dom verkligen avsluta kontakten. Varför? Varför vill hon inte veta av mig? Jag går in ¨på Twitter och skriver:
 - Varför blev det så här? Jag föll för dig första gången jag såg dig och känslorna ar bara växt starkare för varje gång jag såg dig, hörde ditt namn eller din röst. Snälla kom tillbaka!
Jag vet att Tess inte har Twitter men hoppas att hon ändå på något sätt ska höra detta.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Zayns perspektiv:
När Cassi säger att dom inte kommer ha någon mer kontakt med oss blir allt svart. Jag hör inget och när jag äntligen återfår medvetandet håller intervjuen fortfarande på.
 - Nu när ni ska stiga ur rampljuset. Vill ni då berätta hur det är på kärleksfronten? Frågar programledaren Amanda.
 - Varför inte. Jag har en pojkvän som heter Lukas. Vi har varit ihop hur länge som helst och jag älskar honom. Svarar Elin.
 - Och jag och Josefin är singlar. Svarar Tess.
Vänta. Cassi då? Sa hon inte just att hon inte vill träffa mig mer?
 - Jag är ihop med Robins son Aron. Vi firar snart ett år tillsammans. Berättar Anna.
 - Två dagar efter att vi kommit hem träffade jag en kille som jag verkligen fallit för. Säger Cassi och jag känner hur allt blir svart igen.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Cassis perspektiv:
 - What about Zayn? Frågar Amanda vänligt.
 - I don´t know. I realy liked him and still do in some way. But being with him I must move to London again and I can´t do that. Not right now. And this guy realy gets me. He makes me feel good.
 - You know that many fans will get sad now. So many people thought that you were a perfect match.
 - I know. But it don´t work that way. Right now it just not the way this story goes. It is not perfect. I am not perfect. All I want is somebody who cares and understand me. I wanna have a normal life right now and that means a more normal boyfriend.
 - I get it. Moving on. After the break we will see the.....
 
Jag skriver ett brev till Zayn:
Hi Zayn. You probably heard that.... 

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.


Kommentarer
Postat av: Anonym

as bra meeer!!

2011-12-26 @ 18:37:52
Postat av: Anonym

jag håller på bli galen, du måste skriva längre kapitel för det är så jävla bra att jag går in på din blogg varanan halvtimma!

2011-12-26 @ 20:07:44
Postat av: Julia

Hur gör du för att skriva så himla bra? Sjukt bra, som vanligt! ;-)

2011-12-27 @ 00:12:15
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: keekar

asså har du tänkt på att bli författare??

om inte,e de dax att börja göra de för du e 7kt duktig!!!<3

2011-12-27 @ 02:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0