Taken Kapitel 7.

Pga. att Julia så gärna ville ha mer och är så bra på att kommentera så kommer här ett nytt kapitel!


OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.

I förra kapitlet:
 - Låter bra. När Elin har vaknat måste jag berätta något. Säger Josefin.
 - Du kan berätta nu. För här är jag. Mumlar Elin trött samtidigt som hon sätter sig i en fotölj.
 - Jo. Jag har alltså....

___________________________________________________________________________________________________


Cassis perspektiv:
 - hittat några brev på kontoret i Stockholm. Börjar Josefin säga bekymrat.
 - Och? Frågar jag stressat. Hon verkar verkligen upprörd.
 - Det var tre brev med saker som hur mycket några hatade. Det fanns till och med ett dödshot. Säger hon snyftande.
 - Men VA? Allvarligt? Hur? Varför? VA?
Det går så många tankar runt i mitt huvud. Jag vet att alla inte gillar vår musik och så. Men hatar människor oss verkligen för det?
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Elins perspektiv:
Vi sitter tysta en lång stund och bara håller varanndras händer.
 - Vars sa du att du hittade dem? Frågar Cassi försiktigt.
 - I förådet på kontoret i Stockholm. Dom låg gömda i en säck där det stod Ska Slängas. Jag tror Robin inte ville att vi skulle se dem. Svarar Josefin sorgset.
 - Jag önskar att du aldrig hittat breven. Men du gjorde rätt som sa till oss. Vi är alla med i det här. Säger Anna.
 - Föralltid. Håller jag med.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Zayns perspektiv:
Jag ligger och drömmer om Cassi. Så vacker. Helt plötsligt hör jag hur några ropar och hur det hoppas i min säng. Jag öppnar motvilligt ögonen och ser killarna stå och hoppa och skrika. 
 - Vakna nu. Vi ska snart till dansstudion och öva koregrafi om en timme. VAKNA!! Ropar Louis glatt och hoppar ner från sängen och drar bort mitt täcke.
 - Ush. Dans. Jag stannar nog.
 - Jaja. Bara mer Loving åt oss. Säger han retsamt och drar med sig Harry ut. Liam och Niall är inte långt efter.
Jag hatar verkligen att gå upp. Och att dansa,
 
När vi en halvtimme senare går ner mot bilen möts vi av en chock!

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.

Kommentarer
Postat av: Rayana

jättebra:)

2011-12-05 @ 18:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0