Taken Kapitel 8.

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.

I förra kapitlet:
 - Vakna nu. Vi ska snart till dansstudion och öva koregrafi om en timme. VAKNA!! Ropar Louis glatt och hoppar ner från sängen och drar bort mitt täcke.
 - Ush. Dans. Jag stannar nog.
 - Jaja. Bara mer Loving åt oss. Säger han retsamt och drar med sig Harry ut. Liam och Niall är inte långt efter.
Jag hatar verkligen att gå upp. Och att dansa,
 
När vi en halvtimme senare går ner mot bilen möts vi av en chock!

___________________________________________________________________________________________________

 Zayns perspektiv:
- Det har SNÖAT. Ropar Louis glatt och slänger sig ner i en snöhög.
 - Smart. Vi har ju brottom. Ropar Harry och sätter drar upp honom.
 - Vi går ut och leker sen. Säger Niall glatt.
Vi sätter oss alla i bilen. Glada över snön.
 
När vi kommer fram till dansstudion möts och går in möts vi av fem glatt hoppande tjejer. Dom ropar något som jag inte förstår.
 
 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Josefins perspektiv:
- Hi girls. What are you screaming about? Frågar Harry glatt.
 - Oh. Hello. Nothing. Just a girl thing. Svara Cassi och ler.
 - Is everybody here? Frågar koreografen.
 - Yes. We are all here. Svarar tjejerna glatt.
 - Good. So, becuse that you all have been practising by youre shelf. We only need to syncronise everybody.
 
Jag älskar verkligen att dansa. Hopp åt sidan, snurr och ner på knä. Jag tar av mig min tjocktröja så att jag bara har på mig sockar med små blommor på, en röd t-shirt och gråa oversize mjukisbyxor med lite häng.
 - Ska vi hjula? Frågar Cassi mig och Anna när vi snurrar runt varann.
 - Japp. På tre. Svarar jag.
 - ETT, TVÅ, TRE. Ropar vi tillsammans innan vi hjular och strax efter oss gör även Elin det.
 - That was cool. I think we can have it in the show. Säger koreografen nöjt.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Nialls perspektiv:
 - Okej. Vad vet vi inte om er? Frågar jag tjejerna då vi alla sitter i en klump med varsin vattenflaska och har paus.
 - Mycke. Vad vill ni veta? Svarar Anna glatt.
 - Hm. Favoritintressen? Frågar Harry.
 - Familj, läsa, hundar, ja, eller djur i det stora hela. Sen kompisar och historia. Svarar Anna.
 - Jag älskar dans, mode, familj, kompisar och så vidare. Berättar Josefin.
 - Helt klart som alla andra familj, kompisar, djur, speciellt hundar då. Och att sy. Svarar Cassi
 - Som dom andra sagt. Familj, kompisar och så vidare. Säger Tess.
 - Typ sport, familj och vänner. Säger Elin.
 - Och Lukas. Fyller tjejerna skrattande i.
 - Men hallå. Då ska ju Tobias, Kevin, Mattias och så vidare in där också.
 - Vänta lite. Är det era killar? Frågar Louis förrvirat.
Tjejerna blir tysta och utbyter blickar.
 - Alltså. Det är inte det att vi inte litar på er. Men vi berättar inte sånt bara sådär. Svarar Cassi och tittar bort.
 
När vi några timmar efter dans sitter i Louis och Harrys lägenhet börjar vi snacka om tjejerna.
 - Tror ni att dom pratade om sina pojkvänner. Frågar Zayn dystert.
 - Man vet aldrig. Men det blir klarare om vi...

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0