Taken Kapitel 9.

 
OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.

I förra kapitlet:
När vi några timmar efter dans sitter i Louis och Harrys lägenhet börjar vi snacka om tjejerna.
 - Tror ni att dom pratade om sina pojkvänner. Frågar Zayn dystert.
 - Man vet aldrig. Men det blir klarare om vi...
___________________________________________________________________________________________________


 - googlar tjejerna. Säger Harry finuligt.
 - Louis. Hämta din dator.
 
Efter en liten stund sitter vi ihop trängda framför hans bärbara dator och väntar spänt medans Louis knappar in Loving på Google. Upp kommer en massa bilder från uppträdanden och andra event och sen en massa fanbilder. Men inga privatbilder.  När vi suttit och tittat i är vi nära på att ge upp.
 - STOP. Där är ju Cassi med nån kille. Klicka och se vad det står. Utbrister Liam helt plötsligt.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 
 
Zayns perspektiv: 
Det känns som en sten. Varför just Cassi?
 - Typiskt. Det verkar stå på svenska. Säger Louis besviket.
 - Tur att jag köpte en svensk engelsk ordbok då. Svarar Liam stolt och går och hämtar nåt från sin väska. När han kommer tillbaks slår han upp boken och efter en kvart har han lyckats.
  - Okej. Det står typ under bilden. Min söta klasskompis Cassi som är medlem i gruppen Loving och hennes kille. Så gulligt par. Helt perfeka för varann. Berättar Liam.
 - Jaha. Då är en avklarad. Cassi har kille. Ska vi testa leta igenom den här bloggen på bilder? Frågar Harry.
 - Mm. Mumlar jag. Hon har en pojkvän. Hur kunde jag tro annat?
 
 - Där är tjejerna. Säger Harry efter en timmes letande.
 - Ja. Man behöver ingen ordbok för att se att det där är Josefin som kysser nån kille, Anna kramande nån, Elin sittande i nåns knä och Tess som lyfts upp och ner av nån kille. Svarar Niall.
 - Då vet vi. Dom har alla pojkvänner.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 
 
Annas perspektiv:
 - Vad gör du? Frågar jag samtidigt som jag sätter mig bredvid Cassi i soffan. Varför har jag på mig dom har jeansen? Dom är ju helt klart inte snygga, men så sköna.
 - Kollar gamla bilder. Svarar hon och jag tittar på hennes dator.
 - Haha. Den där fjällvandringen slutade ju inte bra för min del. Kevin fick bära mig till stugan efter att jag halkat och stukat foten. Det var ju långt också. Säger jag skrattande.
 - Och den här då. Vår beach volleyboll turnering mot killarna den varmaste dan den sommaren
 - Där vi satt och grillade efter en dag i skidbacken.
 
Vi sitter ganska länge och kollar på gamla bilder. Min mobil ringer och jag svarar.
 - Hej. Det är Anna.
 - AHHH. GISSA VAD!

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.

Kommentarer
Postat av: Julia

Omg! Så sjukt braaaaaaaaa!!!! Älskar värkligen den här novellen! Sorry för att jag inte har kommenterat innan... Men jag har helt änkelt inte haft tid att läsa någon annans blogg häller.. :-(

2011-12-10 @ 16:44:20
URL: http://onenewstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0