Taken Kapitel 3.

 OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.

I förra kapitlet:
Josefins perspektiv:
 - Ah. Jag vill bara lägga mig och sova. Säger jag trött.
 - Samma här. Men vi ska vi va i en studio om två timmar. Berättar Anna lugnt.
 - Vi drar till hotellet. Byter om, sminkar oss och äter lite frukost. Sen drar vi ut och gör nåt innan vi måste till studion. Säger Cassi.
 - Jag gillar den idéen.

___________________________________________________________________________________________________

Harrys perspektiv:
Intervjun är klar och tjejerna har stuckit. Jag vet inte riktigt vad det var med dom. De verkade så jordnära på något sätt.
 - Harry boy. Vad tänker du på? Frågar Louis skämtsamt och knuffar till mig.
 - Dom där tjejerna i Loving. Jag tror vi kommer trivas tillsammans. Hoppas bara dom inte tycker vi är knäppa. Svarar jag.
 - Dom lär ju glömma det så småning om. Vad sägs om att vi drar på stan och shoppar lite innan vi måste tills studion. Säger Zayn glatt.
 - Ja. Shopping! Instämmer Niall och med det kör vi in mot ett shoppingcenter.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Tess perspektiv:
 - Kan vi inte gå in där? Frågar Cassi medans vi går genom London. Hon tittar mot ett strt shopping center.
 - Ja. Svarar Elin och går mot ingången.
 - Kan vi inte gå och äta nåt först? Jag är hungrig. Säger Josefin glatt.
 - Visst. Men vi åt för mindre än en timme sen. Jag fattar inte hur du jämnt kan va så hungrig.Skrattar jag fram.
 - Det är bara sån jag är.
Vi går med våra klackar smattrande mot stengolvet och våra stora, svarta väskor hängande på våra vänstra axlar. Det är en sån dag då vi klär oss likadant i tajta, långa, blåa jeans, höga, svarta stövletter och svarta, klassiska kappor med massa knappar. Vi har satt upp våra hår i höga hästsvansar. Jag vet inte varför. Men det är kul att matcha varann så här. Det visar på något sätt att vi hör ihop.
 - Kolla. Det här cafét ser mysigt ut. Säger Cassi efter en stund. Vi går in och möts av en underbar doft av kaffe och nybakade muffins. Det står tända ljus på runda bord med varsin rund soffa. Det är en låg belysning och underbara trägolv.
 - Om ni sätter er så går jag och Tess och beställer. Säger Josefin vänligt.
 - Okej. Säg till om ni vill ha hjälp att bära något. Säger Anna innan dom andra går och sätter sig.
Vi har känt varann så länge att vi alltid vet vad dom andra vill ha. Jag och Josefin går fram och beställer två kaffe, tre glas cola och fem bullar.
När vi fått det vi beställt på två brickor går vi och sätter oss med resten av tjejerna.
 - Hi girls. Can we sit with you? Frågar helt plötsligt en killröst. Vi tittar mot hållet där rösten kom ifrån och ser killarna i One Direction stå och le mot oss.
 - Why not. Svarar jag och vi tränger ihop oss.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Zayns perspektiv:
Jag sätter mig bredvid den där tjejen Cassi. Hon ler mot mig och jag ser djupt in i hennes ljusblåa ögon. Så vackra.
 - Så. Varifrån Sverige kommer ni? Vi har varit i Stockholm. Det var verkligen vackert. Frågar Liam.
 - Ja. Stockholm är jätte vackert. Men vi kommer från en stad i norra Sverige. På vintern är det nästan aldrig ljust där. Svarar Elin glatt.
 - Är det sant att Sverige är jätte kallt på vintrarna? Frågar Harry nyfiket.
 - Nja. Inte enligt oss. Svarar Cassi och jag njuter av att höra hennes röst, det är som musik i mina öron.
Vi sitter och pratar en stund och tjejerna berättar lite om sig själva och Sverige då helt plötsligt en mobil börjar ringa. Elin svarar och säger någonting som jag inte förstår.
 - Sorry, but can I get out. I realy need to talk to this person. Säger hon lyckligt.
 - Okey. Vi flyttar alla på oss så att hon kan gå ut. När hon gått ut ur cafét frågar Louis.
 - Vad sa hon?`Vi fattar ju inget.
 - Alltså. Det är inget vi borde berätta. Det är liksom personligt. Svarar Anna vänligt.
 - Men kan ni inte lära oss lite svenska. Snäääällllllaaaaa!
 - Okej. Vad vill ni lära er?
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Cassis perspektiv:
Vi sitter och försöker lära killarna några svenska ord. Det låter verkligen jätte roligt. Elin kommer tillbaka och ler stort. Hon är så lycklig tillsammans med Lukas. Hela hon bara lyser då hon tänker på honom.
 - We need to go to the studio now. I don´t think it´s a good idea to start the tour with getting late. Säger hon glatt och vi alla börjar gå mot bilarna.



OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.

Kommentarer
Postat av: Julia Ekedahl

Gud va bra! Älskar redan novellen! <3

2011-11-29 @ 20:31:34
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: Rayana

kommer nästa snart?

2011-12-02 @ 17:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0