I Want Kapitel 2.

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.



Kapitel 2.

När han äntligen är klar med alla dem där tjejerna och kommer emot mig med det där underbara leende på läpparna har jag nästan somnat.

”Evelina. Are you ready? Frågar han vänligt.

Jag bara nickar till svar innan jag sträcker på sig och ger honom en mjuk kyss.

”I´ve missed you.” Säger jag glatt.

”I´ve missed you more.”

Hand i hand går vi ut ur flygplatsen till hans bil.

”Ready to see your new home?” Frågar han samtidigt som han stänger av bilen.

”Nej” Viskar jag innan jag följer honom ut ur bilen och in i ett stort våningshus i ljusbrunt tegel.

Medans jag går efter honom drar jag fingrarna genom mitt långa, blonda, rätt platta hår. När jag gör det är det för att jag är nervös. Ja, eller uttråkad.

Mina klackar ekar mot det svarta stengolvet som enligt mig inte till 100 % matchar de klassiska väggarna med vita tjocka lister och vit tapet med ljusgråa blommor. Ingången var ju inte precis snygg. Vi tar en gammal hiss upp som mjukt gnisslar till samtidigt som den sakta åker mot våning 8, alltså längst upp.  Min älskling drar lätt ut mig ur hissen och bort mot en dörr. Ur hans ena byxficka drar han fram en nyckel som han stoppar in i låset. Jag hör hur dörren låses upp och känner lite panik inom mig samtidigt som han trycker ner dörrhantaget.

”Welcome home baby” Säger han glatt.

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0