I Want Kapitel 3.

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.



Kapitel 3.

Paniken stiger inom mig medans dörren sakta glider upp och visar en lång hall bakom sig. Försiktigt kliver jag in och möts av en stark doft av honom. Jag lägger min väska på en pall som står vid dörren och tar av mig skorna. Det ljusa trägolvet känns hårt under mina fötter när jag går genom hallen och tittar in i varje rum. I stort sätt alla rum står tomma och är i den klassiska stilen om man kollar på fönster, väggar och lampor.

”Evelina. I need to go to work for a while. Are you going to be okey here alone?” Ropar han frågande från hallen.

” Yeah. But we really need to do some shopping. So be free tomorrow please honey.” Ropar jag glatt tillbaks.

“Ofcorse. Everything for you my little sweety. See you later. Love you.”

“Love you too”

Jag hör dörren stängas och låsas. Med mjuka steg går jag ut till hallen igen och tar upp datorn från väskan och bär den till det tomma köket med endast ett hoppfällbart bord och stolar står. Medans jag låter datorn starta tittar jag ut genom det stora fönstret. Det är vackert, men jag tycker att det är vackrare hemma med all natur. Jag hör datorn plinga till, ett tecken att den är startad och sätter mig på en av dem hårda, vita plaststolarna. Snabbt knappar jag in mitt lösenord och ser hur min bakgrundsbild föreställande mig och två av mina bästisar Becka och Julia, ett kort vår andra bästis Nea tog i somras på midsommarafton poppar upp. Jag loggar in på Skype och ser att hon redan är inne. Jag trycker på ringa och hon svarar direkt.


OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.

Vem är Evelinas hemliga kille? Kommentera!


Kommentarer
Postat av: Linn

Har en stark känsla att det är Harry, men vet inte faktiskt!

2012-02-12 @ 19:03:12
URL: http://linnamhlidens.blogg.se/
Postat av: Julia

Du gör mig galen! Du måste berätta vem det är snart! Har en känsla utav att det är Niall men har ingen aning!

2012-02-12 @ 21:57:11
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: Julia

Du gör mig galen! Du måste berätta vem det är snart! Har en känsla utav att det är Niall men har ingen aning!

2012-02-12 @ 22:08:40
URL: http://onenewstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0