Another World Kapitel 1.



OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.




 - Mamma. Snälla gråt inte, jag lovar att ringa. Säger jag glatt.
 - Förlåt gubbem. Kommer bara sakna dig. Svarar hon och släpper ut mig ur en hård kram.
 - Jag kommer sakna dig med. Men jag måste verkligen gå nu.
Jag kramar om mamma, pappa och min jobbiga lillasyster Emelie. Missuppfata mig inte. Jag älskar henne och skulle utan att tänka slänga mig framför en kula för henne. Men som i stort sätt alla andra syskon bråkar vi då och då. Exempel snor hon mina kläder och jag gillar inte hennes kille Erik. Han är ju snäll, men att han är ihop med min syrra gör att jag bara inte gillar honom. Jag är överbeskyddande, jag vet.
 - Kom nu Viktor. Ropar Anton, en av mina bästa kompisar.
 - Hejdå. Jag älskar er. Säger jag till min familj innan jag tar min väska och går efter dom andra till gaten.
 
Okej. Jag heter Viktor och är 19 år gammal. Jag är född och uppvuxen i en stad i norra Sverige med min mamma, pappa och 15 åriga lillasyster Emelie . Jag gick ut linjen sam. på gymnasiet i våras med mina bästa vänner Anton, Jonathan (fast han kallas Jonte), Tommy och Angelica. Egentligen skulle Angelica gå ut i år, men smart som hon är fick hon hoppa över en klass. Vi är uppvuxna tillsammans och jag kan inte tänka mig en värld utan dem. Vi är riktigt tajta och har gått igenom mycket. Men vi har mycket kvar.
För lite mer än ett år sen la vi ut ett klipp på YouTube där vi sjöng Summer of 69 och en månad senare blev vi kontaktade av Simon Cowell som gav oss ett skivkontrakt. Kortfattat distanspluggade vi sista halvåret av gymnasiet och jobbade med musiken. Vi har släppt en skiva och har faktiskt blivit riktigt kända. När vi gjorde en mini turné runt i Scandinavien sålde biljetterna slut snabbt, alltså minut snabbt. Vi lever verkligen drömmen.
Vi ska snart sätta oss på ett flyg till Arlanda och därifrån flyga till London för att förbereda oss inför en Europa turné med det brittiska pojkbandet One Direction som har samma skivbolag som oss.
Ja, det var väl allt ni behöver veta om mig just nu. Tack för allt stöd. Älskar er <3
Skriver jag på Twitter innan vi stiger på planet på väg mot Stockholm. Jag har aldrig haft Twitter innan, men Emelie övertalade mig att skaffa det och jag kände liksom visst, varför inte!
 
Efter ungefär en timmes flygande är vi äntligen framme på Arlanda. Det blir lite galet med alla fans som kommit för att säga hej, få autografer och ta kort och så. Det är faktiskt väldigt många som kommit och jag blir lika chockad varje gång. Det känns så otroligt att så många gillar det vi gör och faktiskt orkar åka och köa för att med en liten chans få se oss. Jag kommer nog aldrig vänja mig vid det.
Vi börjar skriva autografer, ta kort och bara prata med alla fans. Det känns bra att veta att vi har några timmar på oss så att vi verkligen har tid för att ta kort med alla och så. Man känner sig så dum då några väntat jätte länge och man ändå inte kan ge dom ett foto eller en autograf.
 
När alla är nöjda typ två timmar senare är jag riktig hungrig, har skrivkramp och saknar min flickvän Hannah sjukt mycket. Vi har varit ihop i tre år och hon betyder väldigt mycket för mig. Jag kan alltid lita på henne och jag vet att hon stöttar mig i vad jag än gör. Hon är verkligen min drömtjej.
Efter lite små tjafs om vars vi ska äta lunch köper vi bara färdiga mackor från en liten affär och sätter oss vid ett stort fönster vid gaten där vårt plan ska bordas om några timmar.
 - Nån som vill ha min ost? Frågar Tommy och jag tar genast emot ostskivan, jag älskar ost!
 - Som om du ens behövde fråga. Säger Jonte och skrattar.
Jag knuffar lätt till honom på axeln och låtsas verka sur.
 - Okej. Helt ärligt nu. Vad ska vi göra i fyra timmar här? Frågar Angelica och ställer sig upp.
 - Jag vet....

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.

Kommentarer
Postat av: Anonym

As bra meeer!!!

2012-01-13 @ 22:45:19
Postat av: Julia

Äläskar den redan och jag bara känner på mig att den kommer att bli ännu bättre! :-)

2012-01-14 @ 11:30:19
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: Julia

Äläskar den redan och jag bara känner på mig att den kommer att bli ännu bättre! :-)

2012-01-14 @ 23:38:30
URL: http://onenewstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0