Another World Kapitel 4.

Dom nya kapitlen är kanske inte toppen. Men att börja skriva något är alltid svårt för mig. Jag måste liksom få komma in i novellen. Så förhoppningsvis kommer skrivningen bli bättre.

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.

I förra kapitlet:
Tommys perspektiv:
Vi skriver så många autografer vi kan, kramar massa människor och ler mot kameror innan vi tillslut måste fara. Våra väskor packas in i en stor bil och vi hoppar in.
Detta kommer bli så kul!


Utanför bilfönstret stiger London upp i glans och jag tittar intresserat ut. Det är inte första gången vi är här. Men förra gången var det bara över en helg och då satt vi på ett kontor i stort sätt hela resan och diskuterade hur vår karriär skulle byggas upp.
Det känns så sjukt att vara här och veta att vi snart kommer turnéra. Vi vet alla att det kommer bli tufft. Men tillsammans klarar vi allt!
 
Vi stannar framför ett hotell och checkar in. Hoteller är elegant, lyxigt och stort. Personalen visar upp oss till våra rum som är på högsta våningen. Jag delar rum med Tommy och Viktor delar rum med Anton medans Angelicka har ett eget.
 - Wow. Snacka om snyggt rum. Säger Tommy och slänger sig på en säng.
Alla har gått in på sina egna rum för att byta om, göra sig iordning och så.
 - Ja. Verkligen. Säger jag glatt.
 - Jag paxar duschen. Säger jag helt plötsligt och börjar rusa mot badrummet.
Tommy är snabbt efter mig men jag vinner. 
 
Efter en timme är vi klara och går över till Angelicka som har rummet bredvid oss. Vi sitter där en stund och väntar på att Viktor och Anton ska komma så att vi kan fara någon gång.
 - Kan jag ha på mig det här? Frågar Angelicka och snurrar ett varv.
Hon har på sig ett par tajta, mörka jeans, en ljusblå t-shirt med en sköldpadda med glasögon och texten Turtlelly Nerdy på, en grå, glittrig, stickad kofta och ett par svarta, läder, lågs boots med klack och detaljer i metall. Hon har plattat håret och sminkat sig naturligt.
 - Ja. Du passar i allt. Det vet du. Svarar jag.
 - Tack. Men jag menar passar verkligen detta på ett möte?
 - Angi. Alla älskar dig som du är! Säger Tommy och jag instämmer.
Sekunden efter knackar det på dörren och vi drar på oss jackorna.
 - Kommer ni? Frågar Anton glatt utanför dörren och vi går ut.
 - Dags för möte. Wopp Wopp! Säger Tommy glatt medans vi går ner för att fixa skjuts.

Vi ledds in på ett kontor och sätter oss på några stolar,
 - Hoppas dom är snälla. Jag menar vilken mardröm att spendera massa tid med folk man inte gillar. Kolla bara hur det är med Harry. Ush. Säger Louis skämtsamt.
Harry slår honom lätt på armen och spelar sur medans vi andra skrattar.
Dörren öppnas igen och in stiger fyra killar och bakom dom går en vacker tjej. Hon ler och våra blickar möts.
 - Wow. Viskar Harry.

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.

Kommentarer
Postat av: Becca

Skit bra, du får skriva mer :D

2012-01-16 @ 20:28:42
Postat av: Julia

Jag absolut älskar de nya delarna! Hihii! Omg! :-) sjukt bra!

2012-01-17 @ 15:44:05
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag absolut älskar de nya delarna! Hihii! Omg! :-) sjukt bra!

2012-01-17 @ 15:44:46
URL: http://onenewstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0