Another World Kapitel 5.

Kort kapitel jag vet. Men har tyvär inte riktigt tid. Har trots att skolan nyss börjat sjukt mycket.

I förra kapitlet:
Zayns perspektiv:
Dörren öppnas igen och in stiger fyra killar och bakom dom går en vacker tjej. Hon ler och våra blickar möts.
 - Wow. Viskar Harry.

Efter dom kommer Simon och några fler. Mötet börjar och det enda som sägs är hur scenen, programmen och så vidare ska se ut.
 - Några invändningar mot det? Frågar turnéledaren.
 - Hm. Alltså. Vore det inte lättare att man kör två till tre program per grupp innan man byter. Alltså typ kör varannan gång. På så sätt blir det inte så långa pauser hela tiden och man har mer tid att byta om inför nästa låt. Säger den där vackra tjejen vänligt.
 - Det var faktiskt en bra idé. Vi ska jobba på den. Men är det inte något annat så är mötet slut.
Alla ställer sig upp och en av killarna går fram till oss.
 - Hej. Jag heter Anton. Ville bara säga att det kommer bli kul att turnéra med er.
 - Hej. Louis heter jag. Tack desamma. Säger Louis glatt.
 - Det här är föresten Viktor, Tommy, Jonte och Angelicka. Berättar Anton och pekar ut alla.
 - Ja. Detta är då Zayn, Liam, Niall och Harry.
Vi står och pratar en stund innan någons mobil börjar ringa. Angelicka fiskar upp den ringande mobilen ur sin ficka och går en bit bort så att jag inte kan höra vad hon säger. Efter ett tag ropar hon på killarna och säger att dom måste gå.
 - Vi borde nog gå nu. Vad sägs om att ta en fika och lära känna varann sen? Frågar Anton som tydligt är den som mer eller mindre gar tagit på sig ledarrollen.
- Visst. Imorrn vid tio? Vi kan smsa addressen. Svarar Liam och med det bestämmt får jag en pirrande känsla i magen.
Jag vänder mig om och tittar på Angelicka som står och pratar med Jonte om något. Hon vrider på huvudet och våra blickar möts igen. Jag tror jag kommer falla genom marken. Dom där ögonen trollbinder mig verkligen


Kommentarer
Postat av: Anonym

awesome!!

2012-01-18 @ 02:34:08
Postat av: angelica

Jätte bra<3 =)

2012-01-18 @ 19:27:15
URL: http://angelicastrandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0