Another World Kapitel 3.

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.

Jag har lite problem med bilderna ibland pga. att jag endast använder egna. Ex. blev det problem med Nea då ingen av mina kompisar har så långt, lockigt hår. Men jag gör mitt bästa.

I förra kapitlet:
Angelickas perspektiv:
 - London. Here we come. Säger Tommy medans vi går på planet.
Vem vet. Jag kanske träffar min drömprins.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 

Sakta börjar vi tappa höjd. Under oss ser vi London. Vårt hem resten av Janurari och startpunkten för turnén,
Bredvid mig på planet sitter Angelicka och tittar på någon ny Disney musikal.
 - Anton, Du måste lyssna på den här låten. Säger hon och ger mig hörlurarna.
När jag lyssnat klart på låten säger hon glatt.
 - Visst påminner den om våran första. Den som fick Simon att signa oss.
 - Ja. På sätt och vis. Svarar jag innan jag avbryts av en röst i högtalarna som säger att vi landar om tio minuter och tack för att ni flygit med oss, jag orkar verkligen inte lyssna.

Vi landar och greppar våra saker innan vi stiger av planet. Vädret är grått och kallt. Det duggregnar och jag blir helt ärligt besviken. Var är snön? Va? JAG VILL HA SNÖ!
Vi går in på flygplatsen och följer efter klungan med andra passagerare till rullbandet. Efter en liten stunds väntan börjar äntligen väskorna rulla fram. Längst fram ligger mina två. Dom är inte direkt svåra att missa tackvare den ljusblåa färgen med en knallgul text där det står Tommys last och sedan har jag satt på små rödblinkande lampor. Jag går fram för att greppa dom då jag går in i någon. Utan att tänka efter säger jag på svenska.
 - Oj. Förlåt.
 - Det gör inget. Svarar en ljus röst vänligt.
Jag tittar upp och möts av två isblåa ögon och ett långt, brunt, lockigt hår.
 - Jag heter Tommy.
 - Jag vet. Du är ju kändis. Jag heter Linnéa föresten. Men alla kallar mig Nea.
Vi skackar snabbt hand och tar sedan våra väskor.
 - Så. Vad gör du i London då Nea? Frågar jag glatt samtidigt som jag tränger mig fram till en bänk.
 - Flyttar. Jag har alltid drömt om att bo i London några år. Och här är jag nu. Svarar hon glatt.
 
Vi sitter och pratar medans dom andra väntar på sina väskor. När alla är klara byter jag och Nea nummer. Kan va bra att ha vänner i London.
Jag och gänget går mot utgången och ser en men stoppas av alla fans. Det blir galet. Alla ryker och sliter i en och vakter måste tillkallas.
Vi skriver så många autografer vi kan, kramar massa människor och ler mot kameror innan vi tillslut måste fara. Våra väskor packas in i en stor bil och vi hoppar in.
Detta kommer bli så kul!

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.

Kommentarer
Postat av: Nea

Åh vad bra ! :D tacktack! <3

2012-01-16 @ 08:22:09
URL: http://biebernovellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0