Taken Kapitel 33.

OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.
Hade problem med musiken så när detta tecken # kommer upp klicka på den här http://www.youtube.com/watch?v=ZH9d5NOL6CU&feature=relmfu länken om ni vill lyssna på låten. Det är självklart inget måste och har helt ärligt ingen större betydelse.

I förra kapitlet:
Zayns perspektiv:
Vi brukar inte va såhär. Men det gör så ont och jag blir så arg av att lämnas utanför. Allt jag vill är ju att få Cassi tillbaks och jag vet att Harry känner samma sak när det gäller Cassi.
 - Nu räcker det. Är man hjärtlös för att man vill skydda dom man älskar och sig själv? Som att det inte räcker med Robins död och Lollos misshandel. Vill ni skada dem mer? För det är inte ni som blivit värst skadade. Det är dom. Vet ni hur länge Elin grät när hon kom till sverige igen? Hur mycket alla tjejerna grät? Elin vägrade sova ensam. Hon var rädd att något skulle hända med mig eller hennes familj eller tjejerna eller någon annan  tjejehon bryr sig om. Vet ni hur många blåmärken och sår Lollo har. Bara man rör henne ser man hur ont hon har. Ni fattar inte vad dom gått igenom. Dom är rädda och orkar inget mer. Bara låt dem va och glöm att ni någonsin träffat dem. Gör oss alla en tjänst och gå vidare. Säger Lukas förbannat innan dom vänder om och går.
Jag känner för att bryta ihop. Har någon skadat dem på grund av oss?
__________________________________________________________________________________



Cassis perspektiv:
Det känns som en evighet innan vi äntligen hör dörren låsas upp. Jag ställer mig upp ur soffan och springer ut till hallen.
 - Samuel. Ropar jag och slänger mig i hans kalla famn.
Jag vet att det inte låtar så romantiskt, men det är faktiskt minusgrader ute och det snöar. I hans famn känner jag min trygg. Som om det inte finns några problem i världen.
 - Hej gumman. Säger han och pussar mjukt min panna.
Jag tar hans hand och går efter dom andra in i vardagsrummet. Han sätter sig ner i en fotölj och drar ner mig i hans knä.
 - Vad sägs om att vi slutar deppa och går ut och partar? Om du känner att du klarar det Lollo. För om du inte känner dig tillräckligt stark kanske vi kan gå på bio eller nåt istället. Frågar Tess först glatt och sedan beskyddande.
 - Det är lugnt. Jag är okej. Annars är det ju bara att jag går hit istället. Svarar Lollo glatt.
 - PARTY! Ropar Kevin.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Lollos perspektiv: #
Vi tjejer hjälps åt att göra oss iordning. Dom bestämmer att inatt ska jag ha limegröna kläder och börjar fixa mig. Josefin sminkar mig. Anna målar mina naglar, Elin lockar mitt hår och Cassi och Tess tar fram outfits åt alla. Ur ett par högtalare spelas Allstar Weekends Not Your Birthday.
 - Elin. Vad säger du om att köra på knallrosa och svart? Frågar Tess glatt.
 - Visst. Jag litar på er att ni ska få mig att se snygg ut. Svarar hon.
 - Du ser alltid snygg ut. Säger Josefin och knuffar lätt till Elins höft.
 - Ni med!
 - Party like it´s not. Party like it´s not. Party like it´s not your birthday. Börjar Anna sjunga och snart sjunger vi alla glatt med i låten.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Annas perspektiv:
Det tar runt tre timmar innan alla är klara.
Elin får på sig en knallrosa, kort fodralklänning med en stor, svart roset fram och fransk inspererade naglar med ensvart halvmåne längst upp på naglarna och sedan knallrosa under det. Hennes ljusbruna hår  plattas, hennes ögon blir lätt sotade och hon får ett rosa läppstift.
Tess får sitt röda hår lockat och vi matchar det men en svart, tajt klänning med bar rygg och långa armar, hennes naglar och läppar målas röda och vi drar bara en svart, tunn eyeliner runt hennes ögon förutom mascaran.
Cassis färg blir mörk blå och även hon får en blå fodralklänning och hennes hår blir vågigt. Naglarna målas mörkblåa och glittriga, samma sak med ögonen och hennes läppar målas ljusrosa.
Lollos naglar målas limegröna med lite ljusrosa och ljusblått, likaså hennes ögon och hennes läppar blir bara ljusrosa. Hennes hår blir till korskruvar och hon sätter på sig en limegrön klänning med en axel och lite pärlor här och där.
Josefins blonda hår plattas och hon sätter på sig en mörklila, siden klänning med en axel som har blomliknande saker på sig. Hennes ögon gör vi inget med förutom att dra lite eyeliner och mascara på. Naglarna målas lila och läpparna rätt ljust rosa.
 - Sist men inte minst ska vi fixa ditt hår Anna. Säger Elin samtidigt som hon sätter ner mig på en stol moch börjar dra igenom mitt hår.
Innan jag vet ordet av är mitt hår vågigt, mina ögon glittrigt guldiga, mina läppar ljusrosa, mina naglar guldiga och jag har på mig en lite Marilyn Monroe aktig klänning med svart nederdel med volanger och guld svart överdel med paljetter, bar rygg förutom ett band som håller ihop ryggdelen med framdelen.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Lollos perspektiv:
När vi alla är klara så går vi in till killarna som sitter i vardagsrummet och tittar på fotboll.
 - Äntligen. Ni är inte dom snabbaste personerna jag känner. Säger Mattias skämtsamt samtidigt som alla ställer sig upp.
Vi trängs i hallen och att få på sig klackar i ett trångt rum är inte det lättaste kan jag berätta för alla som inte vet det. Vi sätter alla på oss tjocka dunjackor (Lollo får låna av Aron som har en gammal hemma). Med glada steg halkar vi fram på trotoaren arm i arm. Anna med Aron. Elin med Lukas. Cassi med Samuel. Tess med Kevin. Josefin med Mattias. Och jag ensam.
 - Kom Lollo. Säger Lukas vänligt och tar min arm i armkrok.
Jag kan verkligen inte fatta hur jag kunde ha turen att träffa så underbara människor. Mitt liv skulle va perfekt. Om jag kunde ha Niall.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Josefins perspektiv:
Vi festar i flera timmar. När vi vid fyra timmen börjar gå mot en snabbtmatsresturang med begär efter hamburgare är alla helt galna på socker och överskottsenergi. Ingen ville rikitgt dricka efter allt som hänt, men man kan ju ha lika kul ändå!
 - Är det där en vattenpump? Frågar Cassi glatt och släpper Samuels hand för att springa fram till den.
 - Jag brukade jämt försöka klättra upp på såna här när jag var liten. Men var alltid för kort. Kommer ni ihåg det? Fortsätter hon.
 - Ja. Försök nu. Du kan ju inte va lika kort längre. Säger jag glatt.
Hon försöker klättra upp på den men det ser mer ut som om hon ska flyga. Helt plötsligt halkar hon till och ramlar ner med ett brak. Allt blir tyst.
 - Cassi? Frågar en bekant röst och sju figurer kommer gående emot oss.
 
OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.


Kommentarer
Postat av: Anonym

as bra meeeer!!

2012-01-07 @ 10:58:55
Postat av: Julia

Omgomgomgom vet inte hur många gånger jag upprepat omg i mitt huvud nu men. OMG! :O Säg att det är någon utav killarna!

2012-01-07 @ 12:09:52
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: Julia

Omgomgomgom vet inte hur många gånger jag upprepat omg i mitt huvud nu men. OMG! :O Säg att det är någon utav killarna!

2012-01-07 @ 12:23:34
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: Nuha

Skit bra skrivet!!! :D

2012-01-07 @ 13:56:46
Postat av: Anonym

Meer!!!!

2012-01-07 @ 18:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0