Taken Kapitel 38. - SISTA KAPITLET!

Sista kapitlet av Taken. Men kommer snart något nytt, så håll koll! Tror det kommer denna vecka iallafall!
 
OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.

I förra kapitlet:
Cassis perspektiv:
Allt är bara tyst. Dom närmar sig sakta och allt känns som i slow motion. Det ända jag kan tänka på är alla jag älskar. Mitt liv är över.
__________________________________________________________________________________


Samuels perspektiv:
 - Gå in på mitt tillstånd.
 - Uppfattat.
Vi står bara tysta i mörkret ett tag innan meddelantet kommer.
 - Kör kör kör.
Jag går med snabba steg mot personerna och uppfattar bara i synvinkeln hur tjejerna sitter i snön. Insatsledaren skriker på kidnapparna och allas vapen riktas mot dom. Några går fram till dom och sätter på handbojor medans jag går fram till tjejerna.
 - Är ni okej? Frågar jag försiktigt.
 - Mm. Viskar dom rädda.
 - Här kan ni inte sitta.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Tess perspektiv:
Vi hjälps upp från marken och ledds ut på vägen där bilen står. Runt den står en massa polisbilar och ambulanser med blåljus på. Allt känns så konstigt. Jag är knappt vid medvetande. Jag märker nästan inte hur någon sätter mig i en bil och drar en filt kring mina axlar. Bilen börjar köra och jag tittar ut över skogen.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
Zayns perspektiv:
Vi står alla vid ett sjukhus och väntar på att tjejerna ska komma. Det enda vi fått höra är att dom är i säkerhet nu. Men vi har ingen aning om dom är skadade eller ens lever. Jag fattar inte vars Cassis kille tog vägen. Hur kan han bara sticka sådär?
Helt plötsligt stannar några bilar med ett bkått ljus på taket och bildörrarna öppnas. Ut stiger hon. Den vackraste flickan i världen. Jag står där som ett fån medan dom andra springer ut och kramar om tjejerna. Harry kysser Tess, Niall kysser Lollo, Lukas kysser Elin, Aron kysser Anna, Mattias och Kevin kramar om Josefin, En bit bort står Louis och Eleanor hand i hand och bredvid dom står Liam med armen kring Daniells axlar. Sen är det hon.  Det vackraste jag sett. Cassi. Våra blickar möts och hon börjar springa mot mig, in genom dörrarna, medan jag bara står fastfrusen. Hon slänger sig om min hals och trycker sina läppar mjukt mot mina. Automatiskt besvarar jag kyssen. När vi drar oss bort från varann är jag chockad.
 - Din kille? Frågar jag förvirrat.
 - Det var aldrig på riktigt. Han är polis och skulle skydda oss. Svarar hon glatt och hela jag lyser upp.
 - Jag älskar dig. Viskar hon.
 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
1 år senare:
Härmed förklarar jag er man och hustru. Du får nu kyssa bruden.
Lukas och Elins läppar möts och alla brister ut i jubel.  Alla är där. Cassi, Anna, Josefin, Tess, Lollo, Danielle, Eleanor, Julia, Rayana, Aron, Mattias, Kevin, Samuel, Liam, Louis, Zayn, Harry, Niall och många fler.
 
Mycket har hänt på ett år. Josefin och Samuel har blivit ihop. Anna och Aron har flyttat ihop.Vilket Niall och Lollo också gjort. Och Cassi och Zayn bor varannan månad i London och varannan månad i Sverige. Harry och Tess gör precis samma sak som Cassi och Zayn. Oh ja, Elin och Lukas har ju gift sig. Loving har börjat jobba med musiken igen och ska snart ut på turné med One Direction. Allt är frid och fröjd. Ja, iallafall just nu.
 
OBS: Detta har inget att göra med verkligeheten utan är byggt på fantasi.

Kommentarer
Postat av: anna

du skriver så bra! kommer det en ny novell? :)

2012-01-11 @ 16:41:42
Postat av: N

wow nice save i slutet;)

skiitbra!!<3

2012-01-11 @ 17:50:51
Postat av: Julia

Hade missat så många kapitel! Sjukt bra slut! <3 så himla gulligt bra och spännande!

2012-01-11 @ 20:17:16
URL: http://onenewstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0